Helene Skak Hecquet
Beskrivelse

Helene er 20 år og har snart 10-årsjubilæum på Teaterskolen Kolding. I de første år var hun elev på forskellige dramahold, mens hun i de senere år primært har været undervisningsassistent. Helene har i flere år været aktiv i Teaterskolens bestyrelse som elevrepræsentant, og hun har også medvirket i flere forestillinger på Dronning Dorothea Teatret.

Hendes passion er dog skiftet fra at stå på scenen til at skrive til scenen, og Helene har tydeligt talent som manuskriptforfatter, hvilket Teaterskolen har haft stor glæde af, da flere af hendes manuskripter er blevet omsat til elevforestillinger på skolen. Det er ikke uden en hvis stolthed, at vi kan konstatere, at Helene nu er blevet så dygtig som til at skrive drama, at Dansk Teaterforlag også er begyndt at udgive hendes manuskripter til glæde for et endnu større publikum.

Se hele beskrivelsen
Launy Norup
Beskrivelse
Launy har arbejdet med teaterundervisning siden 1995 og var en del af det grundlæggende "Dorotheas Dramahold". Ved siden af undervisningen, har Launy selv spillet med i et utal af forestillinger fra Nøddebo Præstegård, over Charly''''''''s tante, til Frk. Nitouche, hvos han spillede den ikoniske rolle som Floridor/Celestin. Som instruktør på Dorothea Teatret har han blandt andet instrueret "En nat med John Mogensen" og "Den grønne elevator". Ved siden af dette har han udgivet flere manuskripter og endnu flere er i støbeskeen. Launy er efteruddannet i undervisning, baseret på Stanilavskij’s metoder.
Se hele beskrivelsen